PATRONAT CF Program konwentu „Fantasmagoria”

W sieci krąży już program VI Konwent Fantastyki Fantasmagoria , który odbędzie się w Gnieźnie w ten weekend, 6 i 7 lutego, w Miejskim Ośrodku Kultury w Gnieźnie. Wstęp wolny!

Fantasmagoria po raz szósty
W tym roku Konwent Fantastyki Fantasmagoria odbędzie się po raz szósty. Oprócz spotkań z zaproszonymi gośćmi i ciekawych prelekcji, w których znów odkrywać będziemy fantastyczne światy z komiksów, książek, seriali i filmów, tym razem w programie znalazło się wiele nowości.
O tym, że impreza z roku na rok rozrasta się coraz bardziej, niech świadczy poszerzenie konwentowej przestrzeni o salę warsztatową, gdzie uczestnicy będą mogli lepiej się poznać, wspólnie wykonując zadania, ale też nauczą się rysowania postaci i postarzania papieru, by stworzyć własną mapę skarbów albo klimatycznie wyglądający notatnik. Będzie też kurs pierwszej pomocy, który poprowadzą członkowie pasjonującej się militariami grupy „The Punishers”. Przygotują oni też strefę militarną, nawiązującą do produkcji dziejących się w postapokaliptycznym świecie, gdzie będzie można obejrzeć sprzęt rekonstruktorów i posłuchać wykładów. Na terenie MOK-u pojawi się również fantastyczna kawiarenka nawiązująca do „Alicji w Krainie Czarów”.

Goście IV Fantasmagorii
Gośćmi specjalnymi konwentu będą: Jakub Ćwiek i Aneta Jadowska. Obydwoje to nie tylko popularni autorzy, ale i bardzo aktywni uczestnicy fandomu i pasjonaci popkultury. Do grona gości dołączy również Rafał „Xweetus” Chodzicki – wieloletni aktywny uczestnik i współtwórca konwentowych programów w całej Polsce, tatuator, człowiek o wielu zainteresowaniach i specjalnościach. Przedsmak jego prelekcji mieliśmy już w ubiegłym roku w ramach sobotnich spotkań klubowych, gdzie opowiedział o znaczeniu tatuaży w kulturze oraz o tym, jak nie tworzyć postaci w grach fabularnych.

Prelekcje i panele
Goście oraz uczestnicy konwentu przygotowali wiele ciekawych prelekcji na interesujące ich tematy. Podczas konwentu będzie można więc posłuchać o rzeczywistości w odsłonie 2.0, czyli otaczającej nas powoli poetyce cyberpunku; najbardziej szalonych machinach wojennych; kreacjach wielkich potworów w grach i filmach, czy elementach progresywnych w świecie komiksów Marvela. Swoje wykłady przedstawią też amatorzy serialu Doctor Who oraz gier RPG. Omówione zostaną także najciekawsze postacie stworzone przez samych fanów, a wszyscy chętni będą mogli dowiedzieć się również, jak przygotować ciekawą prelekcję, która wciągnie wszystkich słuchających. Z Anetą Jadowską i Jakubem Ćwiekiem porozmawiamy nie tylko o książkach – spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co sprawia, że niektóre serialowe produkcje zyskują status kultowych, nawet po latach mając grono wiernych fanów.

Znaczącą część konwentu stanowi również sala japońska, poświęcona przede wszystkim sztuce mangi i anime – czyli komiksu i animowanych filmów. Nie oznacza to jednak, że wszystkie te produkcje adresowane są do najmłodszych. Jako, że często poruszają bardzo poważne tematy, będzie tam można posłuchać o najciekawszych seriach, niezwykłych zjawiskach w azjatyckiej kulturze, a także sprawdzić się w licznych konkursach.

Gry bez prądu
Konwent to przede wszystkim spotkanie – często ludzi w różnym wieku i na co dzień zajmujących się zupełnie czym innym, połączonych wspólną pasją. Nie może więc zabraknąć gier planszowych, w których można rywalizować (a niekiedy i współpracować, by pokonać przeciwności i wygrać wyścig z czasem) zarówno ze swoją grupą znajomych, jak i wykorzystać je do nawiązania kontaktu z innymi uczestnikami. Wielu klubowiczów Fantasmagorii, właśnie od gier zaczynało swoją przygodę, by potem sięgnąć po inne media. Coraz więcej jest planszówek powstających w oparciu o seriale (Jak „Gra o Tron”, „Walking Dead” czy „Battlestar Galactica”), a nawet książki („Wiedźmin”), jak również mitologie – słowiańską, skandynawską, czy krajów Dalekiego Wschodu. Podczas konwentu będzie do wyboru kilkadziesiąt gier o różnorodnym stopniu zaawansowania. Wolontariusze pomogą wybrać najciekawszą i nauczą, jak w nią zagrać.
Będzie też oczywiście coś, co towarzyszy zlotom fanów fantastyki chyba od samego początku tego typu imprez – RPG, czyli gry fabularne, w których gracze tworzą własną postać i odgrywają ją, rozmawiając z innymi bohaterami i deklarując, co ich postać w danej chwili zamierza zrobić. Nad tym czuwa Mistrz Gry, którego zadaniem jest stworzenia scenariusza – z zadaniami do wykonani a dla graczy – i opisywanie świata przedstawionego tak, by czuli się, jakby rzeczywiście przenieśli się do średniowiecznej fantastycznej krainy albo pełnego zagrożeń świata przyszłości.

Pełen program konwentu:

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s