Wasz cyrk, moje małpy

okladka_parowski-tom2-714x1024Już 30 sierpnia odbędzie się premiera ostatniej książki Macieja Parowskiego.

Wasz cyrk, moje małpy. Chronologiczny alfabet moich autorów to dwutomowy zbiór esejów poświęconych polskiej fantastyce naukowej – jej gatunkowi oraz twórcom, dzięki którym miała szansę się rozwinąć. Jest to także wybór rozmów, jakie autor z nimi przeprowadził oraz poświęconych im anegdot. W książce znalazły się również fotografie pochodzące z prywatnego archiwum Macieja Parowskiego.

Poniżej prezentujemy biogram autora, a także opis książki pochodzący z oficjalnej strony wydawnictwa SQN:

Maciej Parowski:

Maciej Parowski (1946–2019) – redaktor, krytyk, pisarz, scenarzysta komiksów. W latach 1982–2012 kierownik działu prozy „Fantastyki” i „Nowej Fantastyki”, w latach 1992–2003 także naczelny pisma. Autor m.in. powieści Burza. Ucieczka z Warszawy ‘40 wyróżnionej przez Kapitułę Nagrody im. Józefa Mackiewicza, a także współtwórca kultowej postaci komiksowego herosa Funky Kovala. Opublikował liczne prace krytyczne zebrane w tomach: Czas fantastyki (1990, 2014), Małpy Pana Boga. Słowa (2011), Małpy Pana Boga. Obrazy (2013) oraz Kukułka na koniu trojańskim. Małpy Pana Boga 3. Retrospekcje (2017). Uhonorowany srebrnym medalem Zasłużony Kulturze „Gloria Artis” oraz Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.

Wasz cyrk, moje małpy. Chronologiczny alfabet moich autorów:

Wizjoner, redaktor, bojownik o kulturę. Maciej Parowski był w Polsce jednym z pierwszych znawców kultury popularnej, który już pół wieku temu bronił fantastycznej literatury, komiksu i kina.

To on był akuszerem cyklu o wiedźminie Geralcie Andrzeja Sapkowskiego. To on skontaktował ze sobą Jacka Dukaja i Tomka Bagińskiego, wskutek czego powstała nominowana do Oscara animowana Katedra. To on, jako redaktor kultowej „Fantastyki” i „Nowej Fantastyki”, wychowywał całe pokolenia kolejnych twórców i czytelników.

Wasz cyrk, moje małpy. Chronologiczny alfabet moich autorów to dwutomowy, okraszony licznymi zdjęciami zbiór esejów i rozmów traktujących o stanie gatunku, a przede wszystkim blisko dwieście portretów krytycznych i anegdot o twórcach, którzy w latach 1982–2012 zmieniali oblicze polskiej fantastyki.

Reklamy